onsdag 27. april 2011

God innsats på Fagernes

På torsdag blir det som vanlig en hurtigsjakkturnering (betenkningstid 20 min+10 sek per trekk) samtidig som det spilles et parti fra vårturneringen. Denne gangen er det hengepartiet mellom Ivar og Harald som skal avsluttes.

Alle de tre spillerne med Molde-tilknytning gjorde en god turnering i det åpne NM på Fagernes i påska. Håkon Bentsen og Tarjei J. Svensen hadde begge 5 poeng som var litt over forventet i forhold til internasjonal rating, mens Tor Wetle Hoem avsluttet sterkt med seier i de to siste rundene og endte med det på 4.5 poeng, noe som gir en kraftig fremgang i rating.

Håkon ble også beste nordmann i Fagernes Påskelyn Grand Prix med 8.5 poeng på de 11 rundene etter blant annet å ha slått 3 stormestere.

2 kommentarer:

  1. Valgte å lese igjennom sjakk bladet ikveld, istedenfor å reise til Molde. Blir imponert av Håkons Lynferdigheter. Kunne Webchess være en alternativ form for klubbsjakk. Dvs sjakk over internet med webkamera på -> for å forhindre juks ? Et alternativ er jo å spille lynsjakk i regi av klubben på en internet server ? Jeg skal spille mot Ivar Kosberg. Så kommer høsten og jeg beregner å være med på Klubbmesterskapet. Kjell Tore Sandum stiller vel som favoritt ?

    SvarSlett
  2. Hei dere i MSK :)

    Var det morsomt på Harmonien i kveld ?

    Jeg har endel musikk arbeide som jeg holder på med som må prioriteres nå FØR 17. mai. Sjakken kommer i andre rekke en stund nå.

    Spiller forøvrig på FICS, og stortrives med dette. Sjakk er jo et fantastisk problem :) Studere gjerne mine sjakk varianter Familyhouse og Camouflage. For mere Info; finger family on FICS.

    SvarSlett